Totalul afișărilor de pagină

duminică, 18 septembrie 2011

dislexo-disgrafia


Ca profesor itinerant/de sprijin intalnesc, deseori, copii cu tulburari de scris-citit. Cei mai multi copii dintre cei cu care lucrez (scolile normale) au aceasta tulburare. In limbaj logopedic este numita dislexo-disgrafia.  Aceasta se manifesta prin confuzii, omisiuni, inlocuiri de litere citite sau scrise, mai ales paronime. Adesea grselile de pronuntie se manifesta si in scris-citit.
            Asadar, dislexo-disgrafia este o tulburare la copiii care în ciuda experienţei de clasă convenţionale nu pot dobândi abilitatea de a citi, a scrie, de a silabisi corespunzător abilităţii lor intelectuale (Va recomand sa vedeti filmul "Like stars on Earth", despre un copil cu aceasta tulburare.)       
      Terapia dislexo-dosgrafiei – trebuie să vizeze în egală măsură, dezvoltarea limbajului şi stimularea activităţii psihice. După ce se aplică se poate constata o mai bună comunicare cu cei din jur şi o reflectare în plan verbal mai exactă a realităţii celor comunicate.    Corectarea confuziilor de grafeme şi de litere – este o condiţie de bază. Cele mai frecvente confuzii ale unor litere şi foneme sunt: p-b-m, t-d-n, p-b, f-v, s-ş, s-j, c-g, r-l. Se vor folosi exerciţii care să urmărească formarea capacităţii de discriminare, mai întâi a grafemelor şi literelor separate, iar apoi în combinaţii de cuvinte monosilabice, şi plurisilabice. Poziţia ocupată în cuvinte de grafemele şi literele afectate trebuie să varieze. Ca terapie am gasit ca "transformandu-l" pe copil in "invatator", acesta isi insuseste mai bine literele pentru a le "preda scolarilor lor", adica marionetele care sunt dornice sa invete. Copilul este responsabilizat, ceea ce-i scurteaza timpul invatarii. Copiii reactualizeaza cele invatate pentru a le invata pe marionete. Aceasta este o metoda de 

evaluare.
     Pe parcursul lectiei marioneta este si ea un elev care are nevoie de ajutor. Intotdeauna, marioneta are aceeasi varsta ca elevul (pt. a-l stimula) sau este putin mai mica decat elevul (pentru a-l incuraja), in functie de temperamentul si capacitatea de a intelege a copilului.
Imi place munca de profesor de sprijin pentru ca inteleg nevoile copiilor intrucat si eu am avut nevoie de sprijin atunci cand eram la scoala. 
        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu